niedziela, 18 stycznia 2015

Od Ewangelii do życia i od życia do Ewangelii

Św. Franciszek z Asyżu
Każdy w swoim życiu ma jakieś Kairos.
Dla mnie było to zaproszenie w 1982 roku do Franciszkańskiego Zakonu Świeckich przez O. Kasjana Kutybę OFM.

Mieszkając na terenie objętym duszpasterstwem O.O. Franciszkanów, z biegiem czasu poznawałem postać św. Franciszka, która pociągała mnie coraz bardziej.

I stało się - zostałem franciszkaninem świeckim.
Przechodząc etapy formacji zrozumiałem co znaczy, że "Reguła i życie Franciszkanów Świeckich jest następująca: zachowywać Ewangelię Pana naszego Jezusa Chrystusa, naśladując św. Franciszka z Asyżu, dla którego Chrystus był natchnieniem i centrum życia w odniesieniu do Boga i Ludzi..." (Reguła FZŚ, Art. 4).

Dowiedziałem się, że droga franciszkanów świeckich, to na wzór św. Franciszka prowadzić życie według Ewangelii (Ewangeliczna forma życia).

Dopełnieniem był fragment Konstytucji Generalnych FZŚ, który mówił, że Franciszkanie świeccy "starają się w świetle wiary pogłębiać wartości i zasady życia ewangelicznego, zgodnie z Regułą FZŚ... otwarci na wymogi stawiane przez społeczeństwo i rzeczywistość Kościoła, przechodząc od Ewangelii do życia i od życia do Ewangelii..." (KG FZŚ Art. 8.2.).

Te słowa "od Ewangelii do życia i od życia do Ewangelii" miały fundamentalne znaczenie.
W Ewangelii można odszukać wskazanie jak postępować w różnych sytuacjach - i odwrotnie, na każdy życiowy problem można znaleźć odpowiedź w Ewangelii.
Potwierdzeniem prawdziwości tych słów było życie św. Franciszka.


Odpowiedział mu Jezus: "Ja jestem drogą i prawdą, i życiem." (J 14,6).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz