niedziela, 25 stycznia 2015

A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre

Pan Bóg stworzył świat. Opisuje to Księga Rodzaju (por. 1,1-31).
A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre (Rdz 1,31 - Biblia Tysiąclecia /BT/).

I uczynił Pan Bóg człowieka, Adama i następnie Ewę (por. Rdz 2,7; 21-23).
Umieścił ich w ogrodzie Eden, który doglądali. Było to miejsce szczęśliwości.

Po spożyciu przez pierwszych rodziców owocu z drzewa dobra i zła, usłyszeli kroki Pana Boga przechadzającego się po ogrodzie..., skryli się przed Panem Bogiem wśród drzew ogrodu. Pan Bóg zawołał na mężczyznę i zapytał go: "Gdzie jesteś?" (Rdz 3,8-9 - BT).

Powyższy cytat wskazuje, że Pan Bóg, wraz z Adamem i Ewą, wcześniej przechadzali się razem po Edenie i rozmawiali.
I to potrzebne jest do pełni szczęścia - wzajemny kontakt człowieka z Bogiem.

Mimo niewierności człowieka, Bóg pozostaje wierny, jest cały czas przy każdym z nas.
"A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do końca świata" (Mt 28,20b - BT).


Refleksją nad wszechwładzą i wszechobecnością Boga jest Psalm 139:

Ty mnie przenikasz i znasz, o PANIE,
Ty wiesz, kiedy siadam i kiedy wstaję,
 z daleka przenikasz me myśli.
Wiesz, kiedy chodzę i kiedy odpoczywam,
znasz wszystkie moje drogi.
Zanim mój język zdoła wyrzec słowo,
Ty, PANIE, znasz je dobrze.
Ze wszystkich stron mnie otaczasz
i kładziesz na mnie swoją rękę.
(Ps 139,1b-5 - Biblia Ekumeniczna)


Jest książka, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jest to książka Sarah Young "Jezus mówi do ciebie".
Ta wyjątkowa książka posiada Imprimatur Kurii Metropolitalnej w Krakowie, potwierdzające zgodność jej treści z nauką Kościoła Katolickiego.

Pod datą 28 stycznia czytamy:
JESTEM Z TOBĄ PRZEZ WSZYSTKIE DNI. To ostatnie zdanie, które wypowiedziałem, zanim wstąpiłem do nieba. Po dziś dzień powtarzam słowa tej obietnicy wszystkim, którzy słuchają. Ludzie reagują na Moją nieustanną Obecność na wiele sposobów. Większość chrześcijan przyjmuje to nauczanie, lecz zapomina o nim w swoim codziennym życiu. Niektórzy niezorientowani lub zranieni wierzący ze strachem myślą o tym, że jestem świadom wszystkiego, co robią, mówią oraz myślą - i czasem to ich odstręcza. Jednak zdarzają się też ludzie, którzy opierają na tej chwalebnej obietnicy całe swoje życie, uważając Moją Obecność za błogosławieństwo przewyższające wszelkie oczekiwania.
Jeżeli skupiasz się na Mojej Obecności, wszystko w twoim życiu układa się tak, jak powinno. Wpatrując się we Mnie oczyma serca, możesz świat wokół zobaczyć z Mojej perspektywy. Fakt, że z tobą jestem, sprawia, że każdy moment twojego życia nabiera sensu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz