niedziela, 23 sierpnia 2015

Budujemy dom na skale

"Kto się w opiekę oddał Najwyższemu 
i w cieniu Wszechmocnego mieszka, 
Powie do Pana: «Ostojo  i twierdzo moja, 
Boże mój, Tobie ufam»."
(Ps 91,1-2 - tłumaczenie Czesław Miłosz)


Przed nami 110. rocznica urodzin św. s. Faustyny Kowalskiej - Apostołki Bożego Miłosierdzia.

Św. s. Faustyna Kowalska

Przesłanie Dzienniczka jest jednoznaczne.
Świetnie odzwierciedlają je słowa z Księgi Izajasza:
"Nie lękaj się, bo cię wykupiłem, 
wezwałem cię po imieniu; tyś moim! 
Gdy pójdziesz przez wody, Ja będę z tobą, 
i gdy przez rzeki, nie zatopią ciebie. 
Gdy pójdziesz przez ogień, nie spalisz się, 
i nie strawi cię płomień. 
Albowiem Ja jestem Pan, twój Bóg..."
(Iz 43,1-3 - Biblia Tysiąclecia /BT/).

Psalm 32 daje nam obietnicę:
"Toteż każdy wierny będzie się modlił do Ciebie w czasie potrzeby. 
Choćby nawet fale wód uderzały, jego nie dosięgną. 
Tyś dla mnie ucieczką: 
z ucisku mnie wyrwiesz, otoczysz mnie radościami ocalenia."
(Ps 32,6-7 - BT).

Współgrają tu słowa Pana Jezusa z Ewangelii św. Mateusza (i także św. Łukasza - Łk 6,46-49):
"Każdy więc, kto słucha tych Moich słów i wprowadza je w czyn, podobny jest do człowieka rozsądnego, który zbudował swój dom na skale. Spadł deszcz, wezbrały rzeki, zerwały się wichry i uderzyły w ten dom, jednak się nie zawalił, ponieważ fundament miał założony na skale. Każdy zaś, kto słucha tych Moich słów i nie wprowadza je w czyn, podobny jest do człowieka głupiego, który zbudował swój dom na piasku. Spadł deszcz, wezbrały rzeki, zerwały się wichry i uderzyły w ten dom, i zawalił się, i runął z wielkim trzaskiem." (Mt 7,24-27 - przekład ekumeniczny).

I jeszcze za Sarah Young z "Jezus mówi do ciebie" wsłuchajmy się w słowa na 17 sierpnia:
"ZNAJDŹ MNIE pośród zamętu. Czasem świat wiruje tak prędko, że wszystko wokół się rozmywa. Wypowiedz szeptem Moje Imię na dowód tego, że pamiętasz o Mojej Obecności. Modląc się Moim Imieniem, znajdujesz siłę i Pokój, ani na chwilę nie przerywając tego, co robisz. Później, gdy wszystko przycichnie, możesz porozmawiać ze Mną dłużej.
Przyjmuj wszystko, co przynosi dzień. Nie trać czasu i energii na żałowanie, że wydarzenia nie potoczyły się inaczej. Ufaj Mi na tyle, aby podporządkować się Mojemu planowi i Moim celom. Pamiętaj, że nic nie zdoła cię odłączyć od Mojej kochającej Obecności; jesteś Mój."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz