niedziela, 12 kwietnia 2015

Jestem miłością i miłosierdziem samym


Pan Jezus zwrócił się do św. s. Faustyny z poleceniem:
"Powiedz, córko moja, że jestem miłością i miłosierdziem samym" (Dzienniczek św. Siostry Faustyny - Dz. 1074).

W tematykę miłosierdzia Bożego wprowadzają nas słowa św. Papieża Jana Pawła II wygłoszone w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w krakowskich Łagiewnikach w dniu 7 czerwca 1997 r.:

"... Nic tak nie jest potrzebne człowiekowi, jak miłosierdzie Boże - owa miłość łaskawa, współczująca, wynosząca człowieka ponad jego słabość ku nieskończonym wyżynom świętości Boga. W tym miejscu uświadamiamy to sobie w sposób szczególny. Stąd bowiem wyszło orędzie miłosierdzia Bożego, które sam Chrystus zechciał przekazać naszemu pokoleniu za pośrednictwem bł. Faustyny. A jest to orędzie jasne i czytelne dla każdego. Każdy może tu przyjść, spojrzeć na ten obraz miłosiernego Chrystusa, na Jego Serce promieniujące łaskami, i w głębi duszy usłyszeć to, co słyszała Błogosławiona: «Nie lękaj się niczego, Ja jestem zawsze z Tobą» (Dzienniczek, z. II). A jeśli szczerym sercem odpowie: «Jezu, ufam Tobie!», znajdzie ukojenie wszelkich niepokojów i lęków. W tym dialogu zawierzenia nawiązuje się pomiędzy człowiekiem i Chrystusem szczególna więź wyzwalającej miłości. A «w miłości nie ma lęku - pisze św. Jan - (...) doskonała miłość usuwa lęk, ponieważ lęk kojarzy się z karą» (1 J 4,18)..."

I dalej: "... Im bardziej świadomość ludzka, ulegając sekularyzacji, traci poczucie sensu samego słowa «miłosierdzie» - im bardziej, oddalając się od Boga, oddala się od tajemnicy miłosierdzia - tym bardziej Kościół ma prawo i obowiązek odwoływać się do Boga miłosierdzia «wołaniem wielkim» (Dives in misericordia, 15)..."

Zdjęcie ze strony http://www.krakow.faustyna.pl/

"... Jakże wielu sercom przyniosło otuchę wezwanie «Jezu, ufam Tobie», które podpowiedziała nam Opatrzność za pośrednictwem Siostry Faustyny! Ten prosty akt zawierzenia Jezusowi przebija najgęstsze chmury i sprawia, że promień światła przenika do życia każdego człowieka...".

W książce "Jezus mówi do ciebie" Sarah Young, na dzień 30 marca czytamy:
"TROSZCZĘ SIĘ O CIEBIE. Ufaj mi w każdej chwili. Ufaj mi z całego serca (por. Prz 3,5). Gdy jesteś wyczerpany i wszystko zdaje się iść nie tak, jak powinno, zawsze możesz wypowiedzieć te trzy słowa: «Ufam Ci, Jezu». W ten sposób oddajesz mi kontrolę nad swoimi sprawami i chronisz się w Moich wiecznych ramionach.
Przygotowuję wszystkie wydarzenia dnia dzisiejszego, jeszcze zanim wstaniesz z łóżka. Codziennie masz wiele okazji, aby się zbliżyć do Mnie i uczyć się kroczyć Moimi ścieżkami. Przejawy Mojej Obecności mogą rozjaśnić nawet najbardziej ponury dzień, gdy masz oczy, które naprawdę widzą. Szukaj mnie jak ukrytego skarbu. Znajdziesz Mnie (por. Jr 29,13-14)."

W Dzienniczku św. s. Faustyna  przytoczyła słowa Pana Jezusa:
"Nie znajdzie ludzkość uspokojenia, dopokąd się nie zwróci z ufnością do miłosierdzia mojego" (Dz. 300).


Boże Ojcze miłosierny,
który objawiłeś swoją miłość
w Twoim Synu Jezusie Chrystusie,
i wylałeś ja na nas w Duchu Świętym, Pocieszycielu,
Tobie zawierzamy dziś losy świata i każdego człowieka.
Pochyl się nad nami grzesznymi,
ulecz naszą słabość,
przezwycięż wszelkie zło,
pozwól wszystkim mieszkańcom ziemi
doświadczyć Twojego miłosierdzia,
aby w Tobie, Trójjedyny Boże,
zawsze odnajdywali źródło nadziei.
Ojcze przedwieczny,
dla bolesnej męki i zmartwychwstania Twego Syna,
miej miłosierdzie dla nas i całego świata!
Amen. 

(obok - Ikona Chrystusa Miłosiernego z grekokatolickiej cerkwi Zaśnięcia NMP w Warszawie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz